Cerințele suplimentare ce vor fi impuse solicitanților și șansele să vedem măsura deschisă în viitorul apropiat
Guvernul a rămas „dator” firmelor din sectorul HoReCa cu o linie de finanțare care să le ajute să acopere măcar în parte pierderile masive suferite în contexul pandemiei COVID-19. A venit, pe 31 decembrie, cu o ordonanță pentru acordarea unor granturi, dar care va fi modificată în curând. Printre altele, firmelor li se cer două chestiuni specifice finanțărilor mari: certificarea pierderilor reclamate și un audit extern. Chiar dacă e puțin probabil ca înscrierile să demareze într-o lună de zile, există inclusiv o șansă ca suma maximă stabilită inițial ca ajutor să poată fi și de două ori mai mare.
În ultima zi din 2020 a fost oficializată OUG nr. 224/2020, prin care se dorește acordarea unor noi tipuri de granturi, de data aceasta agențiilor de turism, unităților de cazare (hoteluri, pensiuni, inclusiv unități de camping, de exemplu) sau structurilor de alimentație publică. Aceste ajutoare ar putea ajunge, în cazul firmelor cel mai puternic afectate, și până la 800.000 de euro. Ordonanța urmează însă să cunoască o serie de modificări legislative înainte să se treacă mai departe în procesul deschiderii finanțării (modificările sunt prezentate în acest material). Cum vor primi firmele banii, raportat la pierderile suferite în contextul pandemiei:
„Ajutorul e calculat ca procent de 20% aplicat pierderii efectiv suportate de societate. Se vor lua două situații financiare deja încheiate: 2019, cu bilanț încheiat și 2020, la fel. Se vor compara cifrele de afaceri, iar anul 2020, fiind afectat de COVID-19, dacă are o cifră de afaceri mai mică decât în 2019, se face diferența și acelei diferențe i se aplică un procent de 20%”, a explicat Marian Dumitrache, trainer și specialist în accesarea de fonduri europene, în cadrul unei recente conferințe organizate de avocatnet.ro pe tema finanțărilor disponibile anul acesta.
Un exemplu: dacă în 2019 s-a înregistrat o cifră de afaceri de două milioane de euro, iar în 2020, de un milion de euro, diferența este de un milion de euro, ajutorul constând, astfel, în 200.000 de euro.
Printre modificările anunțate recent într-un proiect de OUG, ministerul introduce însă câteva cerințe procedurale suplimentare față de ce ceruse firmelor inițial, două chestiuni tipice finanțărilor europene.
„În ultimele zile au apărut clarificări suplimentare în ce privește modul în care o să se calculeze și o să se certifice această pierdere suferită de firme. În cazul în care firma se încadrează într-un ajutor mai mare de 50.000 de euro, va trebui ca situațiile financiare și pierderea efectivă să fie certificate de un expert contabil membru CECCAR. Nu e suficient că bilanțul e depus, va trebui să fie certificat de un contabil – contabilul firmei, cel mai probabil, care o să certifice faptul că pierderea este înregistrată în 2020, față de 2019.
…………
Sursa informațiilor www.aocatnet.ro – >>> Citește tot articolul <<<